Tedavi:

Öncelikle tedavi altta yatan nedene göre olmalıdır. Bu durum bahsediliği üzere ciddidir. Eğer uzun sürmüş bir hipertiroidi mevcutsa mutlaka beraberinde gelişebilecek bir osteoporoz araştırılmalı ve buna yönelik tedaviye de başlanmalıdır. Bazı tedavi metodlarından kısaca bahsedecek olursak;

Radyoaktif iyot tedavisi

Daha çok Graves hastalığının tedavisinde kullanılır. Amaç; radyoaktif iyot vererek bunun tiroid bezinde hücreler tarafından tutulmasını ve böylece fazla çalışan bu hücrelerin tahrip edilmesini sağlamaktır. Bu tedavi anne karnındaki bebeğin de tiroid bezini tahrip edeceğinden gebelerde önerilmez. Süt veren annelerde de bu tedavi ertelenmelidir; çünkü Radyoaktif Iyot süte geçer. Bu tedavi sonucu ömür boyu ilaç kullanmayı gerektirecek hipotiroidi gelişebilir.

Antitiroid ilaçlar

Metimazol ve propilthiyourasil içeren ilaçlar kullanılır. Bu ilaçlar tiroit bezinde hormon yapımını ve salgılanmasını azaltarak etki gösterirler.

Cerrahi

Graves hastalığında Radyoaktif iyot tedavisine alternatiftir. Özellikle radyoaktif iyot tedavisinin kontrendike olduğu durumlarda; gebelik, emzirme gibi, ya da başarısız olduğu durumlarda cerrahi başarıyla uygulanan bir tedavi yöntemidir. Ameliyatla tiroit bezinin tamamı ya da büyük bir kısmı çıkarılır. Yine çocuklarda ve çok büyük guatr’ı olan hastalarda cerrahi ön plana çıkan bir alternatiftir.